Šifra: |
38021 |
ECTS: | 4.0 |
Nositelji: |
prof. dr. sc.
Nenad Bolf
mr. sc. Marinko Markić , v. pred. |
Prijava ispita: | Studomat |
Opterećenje: | |||||||
|
|||||||
Opis predmeta: | |||||||
Ishodi učenja: | |||||||
|
|||||||
Literatura: | |||||||
|
|||||||
Preduvjeti za: | |||||||
Upis predmeta : |
6. semestar |
Izborni predmet - Redovni studij - Ekoinženjerstvo |
Prema dogovoru (bolf@fkit.unizg.hr)
Lokacija:Prema dogovoru
Lokacija:Poštovane kolegice i kolege,
žao mi je što nemamo predavanja “uživo” jer, kako to već stalno ističem, interaktivnost je ključna riječ za uspjeh u nastavi. Naime, poznato je da “i najbolji predavač može održati beskorisno predavanje ako ne uspije uključiti one koji ga slušaju”, što znači da je upravo “interaktivnost u nastavi važnija od samog predavača”.
Ta interaktivnost ima veliko značenje zbog razvoja kritičkog mišljenja, a ono je ključno (opet ta riječ) za učenje, ali i s aspekta prijenosa tzv “ekspertnih znanja”, odnosno znanja i iskustava koja se ne mogu naći u literaturi, odnosno na Internetu.
Obzirom da se još nismo imali prilike vidjeti, iskoristit ću ovu priliku i prenijeti vam jedan vrlo važan savjet koji sam već prenio i studentima na višim godinama, a radi se o savjetu njemačkog profesora, Manfreda Spitzera (koji je napisao kultnu knjigu “Digitalna demencija” koja i govori o tome da se današnje generacije previše oslanjaju na znanje koje im je raspoloživo na Internetu), a koji glasi, cit.: “Prisvojiti znanje sam iz izvora, kritički ga propitkivati, vagati, propitkivati i same izvore i slagati detalje slagalice u smislenu cjelinu – sve to čovjek mora raditi sam, ne bi li sve to jednom zaista i umio” ili kako se metaforički izrazio, cit.: “… jednako kao što nećemo naučiti planinariti ako nas netko odnese na vrh planine …”. Dakle, sve ovo što smo vam pružili u ovoj vrsti nastave DA, ali ne i bez kritičkog mišljenja i ne bez onoga što je ključno (i treći put ta riječ), a to je da morate sami usvojiti znanje.
Već sam vam spomenuo da se na našim stranicama nalazi skripta iz koje se možete pripremati za ispit, ali ćemo vam u Merlinu priložiti i deset predavanja (4., 5., 6., 7., 9., 10., 11., 12., 13., 14.) u PowerPointu (bez glasovnog snimanja, a za što sam iznio razloge u prvom i drugom odlomku ovog teksta) u kojima je material iz skripte prikazan na sažet način.
U vezi laboratorijskih vježbi, isto mislim da je šteta što nemate prilike na njima sudjelovati “uživo”, ali se nadam da će vam ovaj supstitut laboratorijskih vježbi, koji se provodi putem Merlina, biti od velike koristi za razumijevanje osnova elektrotehnike.
Naravno, niti kolokvije ne možemo provoditi na način kako smo to planirali na početku semestra (bilo je predviđeno po 5 predavanja za svaki kolokvij), ali ćemo izvidjeti mogućnosti drugih oblika kontinuirane provjere znanja i o tome vas pravovremeno obavijestiti, a sve vodeći računa o tome da vas previše ne opteretimo.
Uz pozdrave,
Zvonimir Glasnović